Fuarların Turizme ve Ülke Ekonomisine Katkısı

Analiz 06.04.2018, 00:59
Fuarların Turizme ve Ülke Ekonomisine Katkısı

Fuarcılık sektörü, konaklama sektöründen yeme içmeye, alışverişten ulaşıma kadar birçok alanda istihdam oluşturuyor

ITE Turkey Turizm & Seyahat & Moda Grup Direktörü Hacer Aydın

Fuarlar ortaya çıktıkları ilk günden beri ticari yaşamın önemli buluşma alanları oldu. Bugün gelişen çok sayıda yeni mecra ve oluşan farklı platformlara rağmen fuarcılık hâlâ önemli bir işlev görüyor. Fuarcılık sektörünün gelişmesi, konaklama sektöründen yeme içme, alışveriş, ulaşım gibi alt sektörlere kadar katma değer yaratıp, zincirleme olarak ciddi bir istihdam oluşturuyor. Fuar ziyaretleri için gidilen iş seyahatleri ortalama dört gün olup kişi başına ilgi şehirde yapılan harcama ise 2 bin 500 doların üzerindedir. Bu da şehir ve ülke ekonomisinin gelişimine ve tanıtımına önemli bir katkı sağlıyor. ITB Berlin Turizm, BIT Milano, FİTUR Madrid, EMITT İstanbul, MITT Moskova fuarları gibi dünyada düzenlenen turizm fuarları dâhil pek çok fuar, düzenlendiği şehrin adıyla anılıyor. Bu durum bile şehrin ve ülkenin tanıtımına başlı başına önemli bir katkıdır. Fuarcılığın turizm sektörü ile ilgili bölümünün insana dayalı olması, ülke tanıtımında diğer sektörlerden daha etkili oluyor. Bu özelliği ile sektörde önemli rol oynayan turizm fuarları yapıldıkları ülkelerin turizmdeki konumlarına göre farklı etkiler oluşturuyor. Örneğin, her sene binlerce turist ağırlayan bir ülke olarak Türkiye için fuarcılık; hem ülkede hem de ülkenin hedef pazarlarındaki fuarlara katılımı, ülke algısı, uluslararası alandaki ilişkileri ve sektör açısından dönüş alma aracı olarak en etkili alanlardan biridir. Turizm fuarlarının öncelikle bu özelliklerinin dikkate alınması gerekir. Türkiye, Turizm Fuarcılığında Örnek Alınan Bir Ülke Turizmde gösterdiği performans ile uluslararası alanda örnek alınan Türkiye’nin, sektör genelinde olduğu gibi turizm fuarcılığı konusunda da başarıları uluslararası alanda tescillenmiştir. Türkiye turizm fuarcılığında edindiği deneyim ve birikimle, içeride çok daha büyük işler yapabilecek duruma geldiği gibi bunu uluslararası alana da taşıyabilecek düzeyde bir ülkedir. Bu deneyim turizmin her alanında olduğu gibi fuarcılık alanında da iyi değerlendirilmelidir.

Fuarcılık sektörü Türkiye’de yeni bir alan olmasına rağmen hızlı bir gelişim göstermektedir. Bu sektörün şehir ekonomisinde oluşturduğu etki ve katkı fark edilince pek çok şehirde de yeni fuar alanları ve farklı alanlarda yöresel ve sektörel fuarlar yapılmaya başlandı. Türkiye’nin turizmde sahip olduğu potansiyel, çok az ülkede vardır. Bu potansiyelin harekete geçirilmesinde fuarlar önemli bir kaldıraçtır. Bunun yanında iç turizmin ihmal edilmiş olması ve gerektiği kadar önem verilmemiş olması da pek çok açıdan sorunlar oluşturmaktadır. Bu sorunları çözmek için ise turizm destinasyonlarının ne tür kültürel ve turistik değerlere sahip olduklarının fark etmeleri sağlanmalı ve hem turizm arzına sahip olanlar açısından hem de tatilci tüketici açısından farkındalık oluşturulmalıdır. Fuarlar, Değerleri Ürüne Dönüştürüyor Türkiye’deki 81 ilin, 957 ilçesinin, binlerce seyahat acentasının ve otellerin aynı tanıtım tecrübesine sahip olmadığı bir gerçek. Ürünü pazara çıkarmak için öncelikle hangi ürüne sahip olduklarını, turizm fuarlarında bir araya geldiklerinde birbirlerinden görerek öğreniyorlar. Fuarlar; yeni fikirler edinme, ne tür kültürel değerlere ve varlıklara sahip olduklarını fark etme, sahip olunan değerleri bir ürüne dönüştürüp nasıl pazara sunacağını görme açısından imkân sağlıyor.

Firmalar, kendi kültürel değerlerini tanıtmak için önce bu değerleri kendileri tanıyor. Turizm destinasyonları açısından “farkındalık” yaratılmasında turizm fuarlarının rolü son derece önemli. Yeni teknoloji ve pazarlama yöntemlerini kullanmak giderek daha kolay ve erişilebilir oluyor. Firmalar, ürkek ve naif bir biçimde katıldıkları yerel fuarlara, bir süre sonra son derece profesyonel ve bilinçli bir şekilde katılmaya, kendi bölgelerinde festivaller yapmaya, Isparta’ya gül toplama turları, lavanta turları gibi hasat zamanlarını ürüne dönüştürmeye başlıyor. Böylece hedef kitle olan tatilci- tüketicide de bir merak uyandırılıyor ve iç turizm hareketleniyor. Fuarlara katılımda, şehrin en yüksek idari amirinden otelcisine, seyahat acentasından restoranlarına ve ev pansiyoncusuna kadar tüm bileşenlerini etkinliğin bir parçası yapmak ise tanıtımdan sağlanan faydanın tüm bileşenlere dönüşümünü hızlandırmaktadır. Ürünü arz eden taraf için ürününü tanımak ve tanıtma açısından turizm fuarları gerçek bir okuldur.
Turizm fuarlarına gelenler, kendi ülkesinin kültürel ve tarihî değerlerini birebir görüp merak etmeye başlar. Fuarlar, işte tam da bu nedenle tüketici açısında da bir eğitim merkezi rolündedir.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@