Kuveyt Türk’ün Reel Sektöre Desteği 89 Milyar TL'yi Aştı

Kuveyt Türk, 2021 yılının ilk çeyreğinde 459,2 milyon TL net kâr elde etti. Açıklamaya göre, Kuveyt Türk'ün kullandırdığı fon büyüklüğünü yüzde 13 artırarak 89,2 milyar TL’ye yükseltti.

Bölgesel Ekonomi 17.05.2021, 12:17 31.05.2021, 13:22
Kuveyt Türk’ün Reel Sektöre Desteği 89 Milyar TL'yi Aştı

Kuveyt Türk, 2021 yılının ilk çeyreğinde 459,2 milyon TL net kâr elde etti. Bankadan yapılan açıklamaya göre, Kuveyt Türk'ün kullandırdığı fon büyüklüğünü yüzde 13 artırarak 89,2 milyar TL’ye yükseltti.

Kuveyt Türk, bu dönemdeki net karını geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 45 artırarak 459,2 milyon TL’ye çıkardı. Öz varlıklarını 8,2 milyar TL’ye, aktif büyüklüğünü ise 163,6 milyar TL’ye ulaştıran Kuveyt Türk, aktif büyüklük açısından bankacılık sektöründe 10. sırada, katılım finans kuruluşları arasında da ilk sıradaki yerini korudu.

“İstikrarlı büyümemizi devam ettirdik”

Kuveyt Türk Genel Müdürü Ufuk Uyan, süreç ile ilgili değerlendirmede bulundu. Uyan, “Katılım finans esasları doğrultusunda geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerimizle 32 yıldır müşterilerimize hizmet veriyoruz. Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılın ilk çeyreğinde de istikrarlı büyümemizi devam ettirdik. Salgının devam ettiği bu dönemde de ana odağımızı müşterilerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı çerçevesinde şekillendirdik. Çözüm odaklı teknolojik altyapımızla dijital kanallar üzerinden müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını kolay, hızlı ve güvenli şekilde gidermeye devam ediyoruz.

Kullandırdığımız fon miktarının ilk çeyrekle birlikte 89,2 milyar TL'ye ulaşmış olmasının, reel ekonomiye destek olma konusunda gösterdiğimiz hassasiyetin önemli bir göstergesi olduğunu ifade edebiliriz. Önümüzdeki dönemde de sektörün dinamiklerini yakından takip ederek yüksek aktif kalitesi ve sağlıklı bir likidite seviyesiyle sürdürülebilir karlı büyümemizi devam ettirirken, ekonomik yapının en temel unsurunu teşkil eden reel sektöre yeni finansman desteğinde bulunmaya devam edeceğiz” dedi.

“Türkiye'nin en iyi müşteri deneyimini sunan finans kuruluşlarından biri olmayı amaçlıyoruz”

Dijitalleşmenin giderek hayata daha fazla dokunmasıyla müşterilerin finansal işlemlere yönelik beklentilerinin değiştiğini aktaran Ufuk Uyan, “Müşteriler artık diledikleri işlemi, diledikleri yerden en güvenli ve en hızlı şekilde yapmak istiyor. Tüm bunları yaparken de bankacılık işlemlerini mesafesiz, masrafsız, kolay ve akıllı şekilde yapabilecekleri çözümler talep ediyorlar. Müşterilerimizin bu beklentilerini en iyi şekilde karşılamak adına, yürürlüğe giren mevzuatla birlikte 1 Mayıs’tan itibaren Kuveyt Türk Mobil üzerinden görüntülü görüşmeyle müşteri olma ve hesap açma uygulamasını hayata geçirdik. Bu alanda Türkiye'nin en iyi müşteri deneyimini sunan finans kuruluşlarından biri olmayı amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@