Katılım Bankalarında Dijital Yeni Dünya

Fintech ve Dijitalleşme 30.11.2020, 16:27
Katılım Bankalarında Dijital Yeni Dünya

Dijital bankacılık; müşteri açısından kişiselleştirilmiş uygulamalar ile yeni hizmetler ve ürünler sunmayı kolaylaştırmaktadır. Bankalar açısından ise verimliliği, müşteri sadakatini ve optimizasyonu arttırmaktadır. Katılım bankacılığı sektörü dijitalleşmeyle daha istikrarlı ve daha fazla büyüme sağlayacaktır. Sürekli yeni şeyler öğrenilmesi gereken bu yeni dönemde dijitalleşmeye ve yeniliğe uzak kurumlar sektörde sıkıntı yaşayacaklardır. Dünyaya uyum sağlamak için dijitalleşme çok önemli bir konudur. Teknolojinin daha fazla hayatımıza girmesi sonucu bankaların müşteriye temas noktaları farklılaşıp zenginleşirken hâliyle müşteriye erişim kanalları da dijitale doğru evrilmeye devam edecektir.

Pandemi de dijital kanalların kullanımı daha çok arttı

Katılım bankaları, geleceğe yönelik ciddi ve köklü dijital programları geliştirmeye devam ediyor özellikle içinde bulunduğumuz pandemi döneminde dijital kanalların kullanımının daha çok arttığı tespit edilmiştir. Dijitalleşme, yeni teknoloji çağının bizlere getirdiği yeniliklerdendir. Dijitalleşmenin bizlere sağladığı faydaları düşünürsek en başta işlemlerin daha hızlı gerçekleşmesini ve zaman tasarrufu açısından fayda sağladığını söyleyebiliriz. Dijitalleşme özellikle son zamanlarda bankacılıkta önemli bir saha ve hizmet üretim alanı hâline gelmiştir. Dijitalleşme, bankaların finansal görevlerini yerine getirirken müşteriye süratli, güvenli ve yenilikçi hizmet sunabilmesidir.

Katılım bankaları dijitalleşmeyi bir gelecek olarak görmektedir

Dijital dünyada bütün bankalar teknolojiyi yakından takip etmektedir. Bunun sebebi ise son zamanlarda bu sahada rekabetin olmasıdır. Oluşan bu rekabet sonucunda bankalar dijitalleşmeye ve bilişime ciddi yatırımlar yapmaktadır. Katılım bankaları dijitalleşmeyi bir gelecek olarak görmektedir. Dünyada veya Türkiye’de bilgi ve tecrübemizle yaptıklarımız kadar neler yapabileceğimizde değerlidir. Dijitalleşmede yeniliğe açık olmak teknoloji ve piyasayı yakından takip etmek, yatırım yapmaya olanak sağlamaktadır.

Dijital bankacılık kullanımında yüzde 50 artış gerçekleşmiştir

Katılım bankaları bunun bilincinde ve buna göre hareket etmektedir. Dijitalleşme finans sektöründe önemli olduğu kadar endüstri ve sanayide de önemlidir. Dijitalleşme, bütün bankaların finansal görevlerini müşterilere hızlı ve yenilikçi hizmet sağlayabilmeleri için önemli bir araçtır. Yapılan araştırmalara göre dijital bankacılık kullanımında yüzde 50 artış gerçekleşmiştir. Dijital kanallarda işlem maliyeti fiziksel kanallara göre daha düşüktür.

Katılım bankacılığı sektöründe yenilikçi uygulamalara geçilmiştir

Akıllı telefon ve internet kullanımının yaygınlaşması ile bankaların da alternatif dağıtım kanallarına ciddi bir yatırım yapması gerekmektedir. Türkiye‘de ve dünyada katılım bankacılığı sektöründe birçok dikkat çekici, yenilikçi uygulamalara geçilmiştir. Banka müşterileri dijital bankacılıkta hesaplar arası para transferi, döviz, kıymetli maden, TL hesabı açabilir, yatırım işlemleri yapabilir, fatura ödemesi, hesap açılış işlemi ve birçok işlem gerçekleştirebilmektedir. Dijital dünyada birçok hizmet chatbotlar aracılığı ile yapılmaktadır. Katılım bankalarının dijitalleşme yolculuğunda en önemli üç konu; yapay zekâ tabanlı chatbotlar, blockchain uygulamaları ve Apı marketlerdir.

Yapay zekâ tabanlı chatbotlar

Dijital dünyada son zamanların en popüler konusu yapay zekâdır. Dijitalleşmede ileri seviye de fayda sürmek isteyen kişiler yapay zekâ konusunda çalışmaktadır. Chatbotlar sanal bir sohbet simülatörüdür. Eskiden gerçek müşteri temsilcileri ile konuşurken şimdilerde sanal bir robotla konuşulmaktadır.

Blockchain uygulamaları

Birçok banka ve finans kuruluşu blockchain teknolojisini kullanarak yenilikçi ürün ve servisler geliştirmeye çalışmaktadır. Blockchain teknolojisi için özetle güvenli kayıt tutma sistemi veya akıllı sözleşmeler olarak tanımlanabilmektedir. Verileri kayıtta tutmaya olanak sağlamaktadır. Mevcut blockchain uygulamalarının yüzde 30’u bankacılık ve finans sektörüne aittir.

Bankaların API marketleri ve fintech girişimciliği

Banka ve diğer finansal kuruluşlar, kendi API’lerini kullanarak yenilikçi servisler geliştirmek isteyen fintech girişimleri için kendi API’lerine ulaşılabilecek yeni portallar geliştirmektedir. Genellikle bunun adı market veya API portal adı ile tanımlanmaktadır. Türkiye’de bankaların Apı marketleri henüz çok yaygın değil ancak artış eğiliminde olduğunu söylemek mümkündür. Önümüzdeki beş yıl için neredeyse Türkiye’deki tüm bankaların bir API marketini yayınlaması beklenmektedir.

Zeynep Aslı Kekeç

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@