Temel Prensibimiz: Yüksek Kalite Ve Düşük Fiyat

BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu ile BİM’in Türkiye ve Fas’taki başarılarını konuştuk

Ülke Panoraması 14.01.2021, 22:41 12.04.2021, 12:35
Temel Prensibimiz: Yüksek Kalite Ve Düşük Fiyat

BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu ile BİM’in Türkiye ve Fas’taki başarılarını konuştuk

Kurulduğumuz günden beri gereksiz maliyetleri kısarak ve kâr marjını düşük tutarak, yüksek kaliteli ürünü düşük fiyatlarla sunmaya odaklandık.” diyerek markanın temel düsturunun altını çizen BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu ile BİM’in Türkiye ve Fas’taki başarılarını konuştuk.

BİM, faaliyete geçtiği 1995 yılı itibarıyla müthiş bir ivme yakalayarak 2019 yılsonunda tam 8 bin 348 mağazaya ulaştı. Bu başarıyı neye bağlıyorsunuz?

BİM’in faaliyete geçmesinden önce yoğun bir hazırlık dönemi yaşadık. Bu bağlamda ülkemizin perakende alanındaki eksikliklerini iyi okuyarak Türk perakende sektöründe o zamana kadar bulunmayan bir iş modeli geliştirdik.

BİM’de uyguladığımız formatın kendine has dinamikleri var ve bunlar kolay taklit edilebilecek şeyler değil. Kurulduğumuz günden beri gereksiz maliyetleri kısarak ve kâr marjını düşük tutarak, yüksek kaliteli ürünü düşük fiyatlarla sunmaya odaklandık. Bu kapsamda da sadece BİM için üretim yapan ve kalite standartlarını titizlikle denetlediğimiz üreticiler ile çalışarak, özel markalı ürünler tedarik etmeye devam ettik. Kaliteli ürünleri düşük fiyattan sunmamıza olanak veren bu model, ne mutlu ki tüketici tarafından da çok benimsendi. Müşterilerimizin gösterdiği teveccüh ile bugünlere geldik.

Bu süreçte BİM olarak müthiş bir kurum kültürü oluşturduk. Kendi içimizden yetiştirdiğimiz yöneticilerle de bunu devam ettirdik. BİM, insani değerleri daima önemseyen bir şirket oldu. Çalışanlarımıza çok kıymet verdik. Aynı zamanda, personellerimiz ile uzun süreli çalışmayı hedefleyen bir anlayışa sahibiz. Bu yaklaşımımızın çalışanlarımızın motivasyonunu artırdığını ve takım ruhunu güçlendirdiğini görmekten de mutluluk duyuyoruz.

BİM; sadece Türkiye’nin 81 ilinde değil, mısır ve Fas gibi ülkelerde de hizmet veriyor. Markayı yurt dışında, özellikle de Fas’ta mağaza açmaya hazırlayan sebepler nelerdi? ülkede hizmete başlama tarihiniz ve buradaki BİM sayısı gibi bilgileri sı̇zden dinleyebilir miyiz?

Fas’ın, çoğunluğu genç olmak üzere yaklaşık 37 milyonluk bir nüfusu bulunuyor. Ayrıca gayrisafi yurt içi hasılası 2018’de 117,9 milyar dolar, satın alma gücü paritesine göre kişi başına düşen millî geliri ise 3 bin 237 dolar düzeyinde. Bütün bunlar ciddi bir potansiyeli gösteriyor. Fas’ta giderek güçlenen bir orta sınıf ve istikrarlı bir şekilde büyüyen bir pazar olduğuna işaret ediyor. Bizler de bu potansiyeli değerlendirmek için Fas’ta şube açmaya karar verdik. Böylece BİM Stores SARL markası, 19 Mayıs 2008 tarihinde BİM Birleşik Mağazalar AŞ’nin yüzde 100 iştirak ettiği bir şirket olarak Fas’ta kuruldu. İlk mağazayı, 2009 yılında Kazablanka’da açtık. BİM’in yüksek kalite-düşük fiyat yaklaşımı Türkiye’de olduğu gibi Fas’ta da tüketici tarafından benimsendi. Bu yıl içerisinde de 37 yeni mağaza daha açarak, sayımızı an itibarıyla 534’e çıkartmış olduk.

Şimdi ise Fas’ta yeni bir sayfa açıyoruz. Geçtiğimiz günlerde BİM Stores SARL şirketimizin hisselerinin yüzde 35’ini Helios Investment Partners adlı özel sermaye fonuna satmak üzere bir anlaşma imzaladık. Helios Investment Partners, 2004 yılından bu yana sadece Afrika’ya yatırım yapan İngiltere merkezli bir şirket ve hâlen 30’dan fazla Afrika ülkesinde yatırımları bulunuyor. Bu anlaşma Fas’taki büyüme trendimizi sürdürmemize, geliştirmemize ve yerelleşme sürecimize önemli katkı sağlayacak.

Fas’taki BİM operasyonlarını göz önüne aldığınızda, ülkedeki tüketici eğilimleri hakkında neler söylersiniz? Yine buradan hareketle sektörünüz özelinde Türkiye- Fas ticari ilişkilerini değerlendirir misiniz?

Yurt dışında açtığımız mağazalarla ülkemizi bir anlamda başka pazarlarda temsil ediyor, uluslararası bir bilgi alışverişi imkânı sağlıyoruz. Özellikle perakende alanında farklı kültürlerde iş yapabilmek tahmin edildiği kadar kolay değil. Hem çalışanlarınızın hem de müşterilerinizin kültürünü, iş yapış biçimlerini anlamak ve ürün portföyünüzü bunlara göre adapte etmek zorundasınız. Gıda perakendesinde yerel tatlar ve yerel mutfak ön plana çıkıyor. Bu da ilave bir adaptasyon kabiliyeti gerektiriyor. Bütün bunlar uluslararası iş yapan benzer kurumlar için bir kazanımdır. Bu deneyim bizi geliştiriyor.

Fas, İslami bankacılık sistemi açısından büyük potansiyel vadeden bı̇r ülke. Keza Türkiye de son yıllarda bu konuda büyük bir başarı elde etti. Marka olarak Fas’taki çalışmalarınızda İslami bankalar da yer alıyor mu?

BİM olarak kredi kullanmıyoruz. Ancak Fas’ta hem İslami kurallara göre çalışan hem de konvansiyonel bankalarla çeşitli vesilelerle iş yapıyoruz.

BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu

Röportaj: Gültuğ Erdöl

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@