Ürün Geliştirme Yöntem ve Teknikleri

Ürün başarısı için kilit nokta, fikir yaratma aşamasından itibaren tüm ürün geliştirme sürecinin yüksek dikkat ve titizlikle planlanmış olmasıdır.

Ürün Geliştirme 27.05.2021, 13:42 01.06.2021, 15:56
196
Ürün Geliştirme Yöntem ve Teknikleri

Ürün geliştirme, belirli bir ihtiyaca cevap vermesi istenen ürün fikri veya ürünün konsept geliştirme aşamasından market rafına yerleştirilmesine kadar tüm aşamalarını kapsayan bir yeni ürün oluşturma sürecidir. Ürün geliştirme, yeni ürün yönetimi adı ile de anılır. Yeni oluşturulan veya yeni markalaştırılan ürünlerin kavramsallaştırma, tasarım geliştirme ve pazarlama adımlarını içeren bir dizidir.

Ürün geliştirmenin amacı değişmekte olan piyasa şartları ve tüketici talebini karşılamak, ürünün veya markanın rekabetçi konumunu korumak ve pazar payını arttırmaktır. Her ürünün hedef aldığı bir müşteri kitlesi vardır. Bu yüzden bir ürün için hedef pazarı tanımlamak ürün geliştirme sürecinin erken aşamalarında gerçekleşmesi gereken kritik bir bileşendir. Ürün geliştirme yapılırken pazar araştırması, ürünün üretilmemiş ve sonraki hâlleri olmak üzere tasarım sürecinin her aşamasında yapılmalıdır. Ürün geliştirme süreci farklı disiplinlerde ilgili konunun uzmanı olan kişilerle çalıştırmayı gerektirir. Ürün başarısı için kilit nokta, fikir yaratma aşamasından itibaren tüm ürün geliştirme sürecinin yüksek dikkat ve titizlikle planlanmış olmasıdır. Böylelikle ürün geliştirme süreci içinde yaşanabilecek olası riskler tahmin edilerek kontrol altında tutularak müşteri ve pazar ihtiyaçlarına en uygun olan ürünler piyasaya sürülebilir. Ürün geliştirmenin ilk ve en önemli adımı pazardaki müşterinin problem, ihtiyaç veya isteklerinin doğru belirlenmesidir.

Ürün geliştirme neden önemlidir?

Günümüzde pazarda başarılı sonuçlar elde eden bir ürünün teknik kabiliyeti yeterli görülmemektedir. Kullanıcılar ürünün dayanıklı teknik özelliklerinin yanında göze hoş gelen estetik unsurlara sahip yüksek çekiciliği olması gibi unsurları da arıyor. Bu sebeple bahsettiğimiz disiplinlerden olan endüstriyel tasarım, ürün geliştirme süreci içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Endüstriyel tasarım, sadece estetik kaygıları değil diğer mühendislik gerçeklerini de içinde barındırmak zorundadır. Çünkü göze hoş gelen trend bir konsept tasarım gerçekte üretilemeyebilir veya çok pahalı üretim yöntemleri içeriyor olabilir. İhtiyaçların en baştan itibaren doğru tanımlamak gereklidir. Rekabetin çok çetin geçtiği ortamda öne geçebilmek için fark yaratan çözümler ancak sistemli çalışma ve yeni ürün geliştirme ile ortaya çıkartılır. Pazarda müşteriler hep aynı ürünü ve o ürünün aynı özelliklerini görmekten sıkılabilir yenilikçi, göze farklı hitap eden rekabetçi firmaya kayabilir ve bu sebepten dolayı müşteriyi kaybetmeme ve memnun etme aşamasında da ürün geliştirmenin büyük önemi vardır.

Tasarım kriterlerinin belirlenmesi

İster bir mekanizma ister kullanıcı ürünü olsun üretimi yapılacak her çalışmanın öncelikle beyin fırtınası sürecinden geçmesi gerekir. Bir fikrin üretilebilir bir ürün olması için mantık, kavram, en kötü senaryo gibi stratejileri tespitlerinin yapılıp detaylı bir ürün geliştirme projesi uygulanabilir.

Fikir analizi yaparak ürün geliştirme

Ürün kavramının derinlemesine değerlendirilmesini içermektedir. Pazar araştırması ve konsept çalışmaları, fikrin uygulanabilirliği, şirkete ya da tüketiciye katkısı gibi bağlayıcı etkenlerin incelendiği alandır.

Konsept oluşumu (endüstriyel tasarım)

Somut bir kavram haline tanımlanmış bir ürünün dönüm noktaları olan fonksiyonlarının, ürünün tüketici tarafından nasıl okunup algılanacağının belirlendiği kısımdır.

Ürün geliştirme aşamaları

Yeni bir ürün fikri veya mevcut bir ürünün geliştirilmesi birtakım süreçlerden meydana gelir. Bu süreçler:

  • Fikir üretimi
  • Fikrin incelenmesi/Değerlendirilmesi/Elenmesi
  • Konsept tanımı/Planlama
  • Stratejik analiz/İş analizi
  • Ürün geliştirme ve test etme
  • Piyasa testi/Pazar testi
  • Ticarileştirmedir.

Zeynep Aslı Kekeç

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
banner7
Günün Anketi Tümü
Katılım Finans 26. Sayısını Değerlendirin!
Katılım Finans 26. Sayısını Değerlendirin!
banner9

Gelişmelerden Haberdar Olun

@