Kuveyt Türk Çocukların Para ve Tasarruf Algısına Işık Tuttu

Kuveyt Türk, Xsights işbirliğinde 6-15 yaş arası çocukların para ve banka kavramlarına bakış açıları, harcama alışkanlıkları ve tasarruf algıları ile ilgili 'Para ve Tasarruf Algısı Araştırması' gerçekleştirdi.

Bölgesel Ekonomi 25.04.2021, 23:09 03.05.2021, 12:35
Kuveyt Türk Çocukların Para ve Tasarruf Algısına Işık Tuttu

Kuveyt Türk, uluslararası pazar araştırma ve danışmanlık şirketi Xsights işbirliğinde 6-15 yaş arası çocukların para ve banka kavramlarına bakış açıları, harcama alışkanlıkları ve tasarruf algıları ile ilgili 'Para ve Tasarruf Algısı Araştırması' gerçekleştirdi. Araştırma sonuçlarına göre çocukların tasarruf algıları hakkında ilgi çekici sonuçlara ulaşıldı.

Çocukların yarıdan fazlası harçlıklarını biriktirmiyor

Çocuklara çoktan yanıtlamalı 'Tasarruf nedir?' sorusu sorulduğunda yüzde 67’si 'harcamaların kısıtlanmasıdır' yanıtını veriyor. Yüzde 49’u 'kullanılmayan elektriğin veya suyun kapatılmasıdır' derken yüzde 47’si 'para biriktirmek' yanıtını veriyor. Çocukların yüzde 42’si harçlıklarını biriktirmeyi tercih ederken 56’sı ise harçlıklarını biriktirmediğini belirtiyor. 11-15 yaş grubunun harçlık biriktirmeme oranı yüzde 66, 6-10 yaş grubunun ise yüzde 48 olarak dikkati çekiyor.

Çocukların tamamına yakını kumbara tercih ediyor

Araştırmaya katılan çocukların yüzde 98’i birikimlerini kumbaralarında, yüzde 2’si ise odalarına sakladıklarını söylüyor. Çocuklar, para biriktirdiklerinde yüzde 81 oranında harcamak için sabırsızlandıklarını da söylüyor. Çocukların para biriktirme motivasyonundaki duygu durumuna yönelik yöneltilen çoktan yanıtlamalı 'Para biriktirdiğinde ne hissediyorsun?' sorusuna verilen yanıtlarda ise çocukların yüzde 72’si para biriktirdiğinde mutlu olduğunu belirtirken, yüzde 50’si kendisini özgüvenli hissettiğini belirtiyor.

Çocuklara göre banka demek para demek

Araştırma kapsamında 'Sence banka nedir?' sorusu sorulduğunda çocukların yüzde 47’si 'para' yanıtını veriyor. Yüzde 20’si 'parası olan yer', yüzde 12’si 'para kazanmak', yüzde 11’i de 'para saklanan yer' şeklinde yanıtlıyor. Çocuklar yüzde 67 oranında bankaların para alıp verme işine, yüzde 18’i biriktirmeye ve yüzde 14’ü para kazanmaya yaradığını belirtiyor. Araştırmaya katılan çocukların yüzde 99’unun banka hesabı bulunmuyor. Çocukların yüzde 87’si para kazanmaya başladığında, yüzde 85’i büyüdüğünde, yüzde 25’i ailesinden izin aldığında ve yüzde 14’ü üniversiteye gittiğinde banka hesabı açabileceğini düşünüyor.

Çocukların yüzde 91’i banka kartına sahip olmak istiyor

Banka kartı denildiğinde çocukların aklına yüzde 44 ile alışveriş yapmak gelirken, yüzde 41’i için içinde para olması, yüzde 6’sı için para çekmek ve yüzde 4’ü için ise ödeme yapmak anlamına geliyor. Araştırmaya katılan çocukların yüzde 91’i banka kartı sahibi olmayı isterken banka kartına sahip olmak isteyen 11-15 yaş çocukların oranı yüzde 98’e kadar çıkıyor. 6-10 yaş grubunda ise bu oran yüzde 84 seviyesinde bulunuyor.

“Bilime önem veren Dijital Kâşifler yetişsin istiyoruz”

Araştırmayla ilgili değerlendirmede bulunan Kuveyt Türk Bireyselden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Oral, “Çocuklara özel tasarladığımız Dijital Kâşif Katılma Hesabı, Dijital Kâşif Kart ve Dijital Kâşif Mobil Uygulamadan oluşan Dijital Kâşif ürün grubuyla çocuklarımızın finansal işlemler konusunda deneyim kazanmalarını ve finansal okuryazarlık düzeylerini geliştirmelerini amaçlıyoruz.” bilgisini verdi.

Bu amaca ulaşmak için çalışmaları sadece ürünlerle sınırlı tutmayıp çocukların tasarruf ve para algısını ölçerek konuyla ilgili kamuoyunda bir farkındalık oluşturmayı hedeflediklerini aktaran Oral, “Araştırma sonuçlarının ülkemize ve sektörümüze, bu konuda yapacakları çalışmalarda ışık tutmasını temenni ediyoruz. Bilime ve teknolojiye önem veren, merak eden, sorgulayan ve geleceğe yön verecek çocuklar yetiştirmeyi tüm toplumun sahiplenmesi gereken önemli bir husus olarak görüyoruz. Bu amacımıza ulaşmak için Kuveyt Türk olarak tüm hızımızla çalışmaya devam edeceğiz.” İfadelerini kullandı.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@