Uzaktan Müşteri Ediniminde Katılım Bankalarının Rolü

Uzaktan müşteri edinimine yönelik mevzuat düzenlemeleri ve bankacılık sektörünün sürece hızlı adaptasyonu vasıtasıyla müşteriler için yeni bir dönem başladı. Artık bireylerin ve işletmelerin, yeni hesap açılışı, başka bir ifade ile bir bankanın müşterisi olmaları için banka şubelerine gitmelerine gerek kalmadı. İşte katılım bankalarının konuya ilişkin uzaktan müşteri edinimi çalışmaları…

Analiz 25.09.2023, 14:15 25.09.2023, 16:57
Uzaktan Müşteri Ediniminde Katılım Bankalarının Rolü

Vakıf Katılım Bankası Uzaktan Müşteri Edinimi Çalışmaları

Bankacılık sektöründe uzaktan kimlik tespiti ile hesap açılışı işlemleri 2021 yılı itibarıyla başladı. Bu tarihten itibaren süreçleri; yönetmelik, müşteri deneyimi, işlem başarı oranları ve işlem hızı gibi birçok parametreyi göz önünde bulundurarak iyileştirme çalışmalarına devam eden Vakıf Katılım Bankası;

Bugün itibarıyla bireysel müşterilerine yönelik 7/24, tüzel müşterilerine ise mesai saatleri içinde istedikleri yerden hızlı ve kolayca hesap açılış imkânı sağlıyor. Öte yandan uzaktan hesap açılışı yapan müşterilere özel avantajlar sunuyor. Bu bağlamda Vakıf Katılım, 2023 yılında bankacılık sektöründe dijital kanallardan toplam 8.849.226 müşteri olma başvurusu aldı. Bunlardan 3.914.863 adedi,  müşteri temsilcisi görüşmesi sonrasında sürecini başarıyla tamamladı.  

Aynı zamanda müşteri temsilcilerine ulaşan 100 müşteriden 75’ine başarılı hesap açılışı gerçekleştirildi. Bu noktada Vakıf Katılımın uzaktan müşteri edinimi başarı oranı sektör ortalamasının üzerinde seyrediyor.  Tüzel müşteriler için uzaktan hesap açılışı hizmetini sunan ilk finans kurumu olan Vakıf Katılım; yapılan iş birlikleri ve kampanyalar ile birlikte geçen yıla nazaran, müşteri trafiğini %100’ün üzerine ulaştırarak müşteri adedinde 2023 yılının ilk sekiz ayında 2022 yılına kıyasla %181 artış sağladı.

Emlak Katılım Bankası Uzaktan Müşteri Edinimi Çalışmaları

Emlak Katılım Bankası, yapmış olduğu teknolojik altyapı yatırımları ve iş birlikleri ile uzaktan müşteri edinimi sürecinin hızlı, yalın ve kullanıcı dostu olmasına gayret ediyor. Bu bağlamda mobil uygulama üzerinde minimum giriş ve seçim yapılması, uçtan uca kesintisiz olarak görüntülü görüşmenin başlaması ve eğitimli müşteri temsilcileri sayesinde görüşmenin hızlı sonlandırılması gibi müşteri deneyiminin her aşamasını kolay erişim ve kullanım hedefiyle tasarlıyor.  

Tüm deneyimi ise, başta müşteri güvenliği ve yasal düzenlemeler olmak üzere yapay zekâ destekli güçlü kimlik doğrulama, risk analizi, görüntüleme ve yüz tanıma sistemleriyle destekliyor. Gerçekleştirilen haber çalışmaları ve reklam kampanyaları ile Türkiye’nin dört bir yanındaki potansiyel müşteri kitlesine ulaşarak uzaktan müşteri edinimine yönelik tanıtımlara hız kesmeden devam ediyor.

2023 yılının ilk yarısında Emlak Katılım; uzaktan edinilen bireysel müşteri sayısını, 2022 yılının aynı dönemine göre yaklaşık 2,5 kat artırdı. Yine 2023 yılında, mobil şube uygulamasında “TR Karekod ile mobil ödeme, kişiden kişiye para transferi ve para çekme”, “NFC ve yüz tanıma teknolojileri ile yeni şifre alma, SIM bloke kaldırma ve işlem limiti belirleme”, “Yatırım hesabı açılışı”, “Proje tercihli cari hesap açılışı”, “Arapça Mobil Şube” vb. yeni fonksiyon ve özellikleri müşterilerine sundu.  Bugün, dijitalden gerçekleşen her 4 finansal işlemin 3’ü Emlak Katılım Mobil’den yapılıyor.

Öte yandan, Açık Bankacılık çalışmalarında sona gelindi. Bu yılın son çeyreğinde; API Portalınının finansal kurumlar, geliştiriciler ve girişimler ile buluşturulması planlanıyor. Birden çok banka ile çalışan müşteriler ise yakın zamanda uygulamalar arasında geçiş yapmadan Emlak Katılım Mobil üzerinden diğer banka hesaplarını görebilecek ve finansal işlemler gerçekleştirerek nakit akışlarını bir bütün olarak yönetebilecekler.

2024 projeksiyonunda  uzaktan müşteri edinimi kapsayıcılığını daha da genişletmek, uzaktan müşteri olma sürecine özel avantajlar sunarak gerçek kişi tacirler ve tek ortaklı ticari şirketlerin görüntülü görüşme ile Emlak Katılım müşterisi olması, işletmelere özel dijital finansman kullandırımı, dijital teminat mektubu ve Kağıtsız Bankacılık misyonuyla müşteri olma süreçlerinin dijitalleştirilmesi çalışmalarının hayata geçirilmesi yer alıyor.

Türkiye Finans Katılım Bankası Uzaktan Müşteri Edinimi Çalışmaları

Uzaktan müşteri ediniminin sunduğu imkânlar, müşterilerin dijital kanallar üzerinden işlem yapma motivasyonlarını ve eğilimlerini büyük oranda artırdı. Bu sayede Türkiye Finans’ta aktif dijital müşteri sayısı, tüm müşterilere oranla hızla artarak büyümeye devam ediyor. Öte yandan Türkiye Finans, dijital banka kartı üzerinden geliştirilen ve Türkiye’de bir ilk olan ne bir kredi kartı ne de sadece bir ihtiyaç finansmanı olan ‘eXtra Limit’ isimli yenilikçi ürünüyle, müşterilerine benzersiz bir deneyim sunuyor.

Ödedikçe kullanılabilen limitiyle eXtra Limit’e bir kez başvurmak yeterli. Başvuru sonrasında dakikalar içinde tanımlanan limiti müşteriler ihtiyacın doğduğu an ve yerde, diledikleri zaman hem dijital hem de fiziki alışverişlerde rahatça kullanabiliyor. Bu sayede Türkiye Finans ticaretin finansmanına hem e-ticaret kanallarının hem de fiziki mağazaların potansiyelini kullanarak somut bir şekilde destek olma imkânı tanıyor.

Ek olarak hesaba entegre portföy yapısı ile müşterilerin yatırım işlemlerini kolayca gerçekleştirmelerini sağladıkları uçtan uca bir yatırım platformu olan TFXTarget ürünü de oldukça revaçta. TFXTarget ile yurt içi/yurt dışı hisse senedi, yurt içi-yurt dışı yatırım fonu ve kira sertifikası işlemleri kolaylıkla gerçekleştirebiliyor. Her ölçekten yatırımcı sadece yurt içindeki şirketlerin değil dünyanın en değerli markalarının hissedarı olabiliyor.

Üstelik bütün bunların yanı sıra Türkiye’nin en büyük yerel ve uluslararası markalarıyla iş birliği yapıp şube dışı ‘Hızlı Finansman ve Ödeme’ noktaları kuran Türkiye Finans;  açık bankacılık alt yapısıyla geliştirilen bu iş modeli ile bankacılık ürün ve hizmetlerini müşterilerine günlük olağan hayatları içinde ek bir süre yaratmadan hızlı, güvenli ve kolay bir deneyimle ortaya koyuyor.

Bankacılık alanında yenilikçi iş modellerinin ve fintech ekosistemi ile iş birliklerinin geliştirilmesi yaklaşımını, sigortacılık konusunda da insurtech ekosistemindeki iş birlikleriyle sürdürüyor. Bu bağlamda Türkiye Finans; AcerPro, HDI Katılım Sigorta ve Bereket Emeklilik ile yaptığı  iş birliğiyle Bankasurans Platformu'nu başarılı şekilde yeniledi.  Akabinde ‘Mobilden Müşteri Ol Paketi’ ile Türkiye’de ilk defa mobilden müşteri olan kullanıcılara özel sunulan geniş kapsamlı bir bankacılık paketi hayata geçirdi.

Aynı şekilde müşterilerin artık yakınlarıyla beraber kazanabilmesi adına Dost Kazandıran Kampanyasını ortaya koydu. Bu sayede uçtan uca dijital iletişim kurgusu sayesinde banka müşterileri dilediği yakınını da Türkiye Finans’a getirirken hem kendisi hem de yakınının bonus ve daha fazla avantajdan kolayca faydalanmasını sağlıyor. Türkiye Finans’ın hayata geçirdiği projeler sayesinde Mobil Kazandan elde edilen müşteri edinimindeki payı 4 katına çıktı.

Mobil Şube’den müşteri edinimi süresi 10-11 dakikaya kadar düşürüldü. 2023’te dijital müşterilerin yüzde 97'si Mobil Şube’den işlem yaptı. Sektörde bir ilk olan eXtra Limit ürünü ise Türkiye Finans’a “En İnovatif Katılım Bankası” ödülünü getirdi.

Kuveyt Türk Katılım Bankası Uzaktan Müşteri Edinimi Çalışmaları

Kuveyt Türk, dijital ürün yelpazesini genişleterek dijital yeteneklerini güçlendirmek, API entegrasyonları ve servis bankacılığı iş modelleriyle yeni nesil bankacılıkta sektörde öncü olmak gibi alt stratejiler üzerinde çalışıyor.  Bu bağlamda Kuveyt Türk, uzaktan görüntülü görüşmeyle müşteri olma hizmetini 1 Mayıs 2021 tarihi itibarıyla bireyselde başlatan ilk kurumlardan biri oldu. Görüntülü görüşmeyle uzaktan hesap açılışı süreçlerinde müşterilerine kesintisiz, kolay, hızlı ve pürüzsüz bir deneyim ortamı sağlan Kuveyt Türk, Türkiye'nin bu alanda en iyi müşteri deneyimi sunan finans kuruluşlarından biri olmayı hedefliyor.

Çiftçilere ve şahıs firmalarına uzaktan görüntülü görüşmeyle hesap açma hizmetini başlatan ilk katılım finans kuruluşu olan Kuveyt Türk’ün bu uygulaması sayesinde şahıs firmaları ve çiftçiler, Kuveyt Türk Mobil’den hesap açılışını kısa sürede yapabiliyor. Yakın dönemde, tüm tüzel müşteriler Kuveyt Türk Mobil’den hesap açılışı yapabilecek.

Uzaktan müşteri edinimi kapsamında Kuveyt Türk Mobil’den hesap açanlara özel “Yakınlarını Kuveyt Türk’e davet et, 300 TL’ye varan kazanç elde et”, “Mobilden müşteri ol, Sağlam Kart ile 200 TL ve üstü ilk harcamana 200 TL değerinde Altın Puan kazan”, “Mobilden hesap aç, 4 adet fatura talimatın için toplamda 200 TL kazan”, “Mobilden hesap aç, 200 TL ve üstü ilk Sağlam Nakit Kart harcamana 200 TL iade al” şeklinde güncel kampanyaları müşterilerine sunan Kuveyt Türk, çeşitli marka iş birlikleriyle potansiyel müşteriler için iletişim faaliyetleri yürütmeye devam ediyor.

2023 yarı yıl sonu itibarıyla Kuveyt Türk’ün dijital aktif müşteri sayısı 2,7 milyonun üzerine çıktı. Bu müşterilerin yüzde 80’i finansal işlemlerini mobil bankacılık kanalları üzerinden gerçekleştiriyor. Yeni hesap açılışı yapan müşterilerin dijital bankacılık kullanım oranı ise yüzde 96 seviyelerinde bulunuyor.

Kuveyt Türk Mobil üzerinden uzaktan hesap açan müşterilerin yaş ortalaması ise 31 iken, 2023 ilk yarı sonu itibarıyla uzaktan müşteri ediniminin tüm hesap açılışlarına oranı yüzde 34 seviyesinde bulunuyor. Kuveyt Türk, katılım finans kuruluşları tarafından görüntülü görüşmeyle mobilden açılan hesapların yaklaşık yüzde 62'sini gerçekleştiriyor.

Albaraka Türk Katılım Bankası Uzaktan Müşteri Edinimi Çalışmaları

2021 yılında Albaraka Türk Katılım Bankasının başlatmış olduğu “Görüntülü Görüşme ile Müşteri Olma” hizmeti ilk günden itibaren fazlasıyla ilgi gördü. Müşterilerin ve işletmelerin finansal ihtiyaçlarını doğru şekilde yönetmelerini sağlayan bankaların dijitalleştiği bu dönemde Albaraka Türk,  sektöre olumlu anlamda katkı sağladı. Özellikle son dönemde yapılan kampanya ve iletişim faaliyetleri sonucunda görüntülü görüşme ile müşteri olma sayısını geçen yıla göre 3 kattan fazla artırdı.

Bu bağlamda Albaraka Türk Katılım Bankası; değerleri arasında bulunan Yenilikçilik ve Çeviklik kavramları doğrultusunda, sektördeki dijitalleşme sürecinin de etkisiyle geçen üç yıl içindeki kazanımlar sayesinde 2024 yılı için yeni hizmet şekilleri ile sürece hız kesmeden devam etmeyi planlıyor.

Bu yenilikler arasındaki en önemlileri, “Görüntülü Görüşme ile Tüzel Müşteri Olma”, “Dijital Müşterilere Yönelik Ürün Satışı”, “Dijital Portföy Yönetimi” gibi yenilikler oluyor. Bu noktada yeni müşterilerin Albaraka ailesine katılmasını ve masrafsız bankacılık dünyasından yararlanmasını kolaylaştırmak için çalışmalara devam ediliyor.

Ziraat Katılım Bankası Uzaktan Müşteri Edinimi Çalışmaları

Ziraat Katılım; müşterilerin regülasyon ve teknolojinin getirdiği avantajlarla birlikte fiziki şube arayışına girmeden, yer ve zaman fark etmeksizin, Katılım Mobil uygulaması üzerinden, Mayıs 2021 tarihinden bu yana uzaktan kimlik doğrulama yöntemiyle hesap açılışı yapabiliyor.

Katılım Mobil uygulamasından kimlik kartının, NFC ile cep telefonu üzerinden okutularak kimlik kartında bulunan bilgilerin kamu kurumlarından sorgulanan bilgiler ile karşılaştırılması, başvuran kişinin canlılık analizinin yapılması ya da müşteri adayının görüntülerinin karşılaştırılarak biyometrik analizlerinin yapılması gibi yöntemler kullanılarak hesap açılış süreci tamamlanıyor. Hesap açılışı sonrasında Mobil-İnternet Bankacılığı üyeliği başlatılması dâhil olmak üzere birçok fonksiyon da Ziraat Katılım müşterilerine sunuluyor.

Uzaktan kimlik doğrulama ile hesap açılışı sonrasında müşteriler, Merkezi Bankacılık Şubesi portföyü ile yönetiliyor. Öte yandan uzaktan kimlik doğrulama ile hesap açılış sürecindeki müşteri deneyimini olumlu hale getirebilmek için iyileştirme ve geliştirme çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Aynı zamanda yakın gelecekte uzaktan kimlik doğrulama ile şahıs firmaları ve çiftçilerin hesap açılışlarının yapılması hedefleniyor. Bu noktada uzaktan müşteri edinimi kapsamında Ziraat Katılım’da hesap açılış başvurusu gerçekleştiren 71.571 adet müşteri adayı ile görüntülü görüşme gerçekleştirildi.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@