Bankalarda çalışanların memnuniyeti büyük ölçüde personel özlük hakları, kurumda sunulan kariyer imkânları ve yetenek yönetimi kapsamında gerçekleştirilen uygulamalara bağlı olmaktadır. Bu nedenle günümüz şartlarında rekabette geri kalmamak ve çalışanları işe alım süreci sonrasında tutundurabilmek için onların sahip olduğu yetkinlikler ile bilgi ve becerileri kapsamında düzenli olarak takip edilmesi ve gelişimleri açısından onlara çeşitli imkânlar sunulması gerekmektedir. Bankaların organizasyonu içerisinde yer alan çalışanların performanslarının ölçülmesi, bilgi ve eksikliklerinin tespit edilerek giderilmeye çalışılması ile verimliliğin artırılması da kariyer ve yetenek yönetimi uygulamaları açısından oldukça önem arz etmektedir.
Üniversite lisans ve yüksek lisans öğrencilerine Genç Albarakalı Projesi kapsamında mezun olana kadar yarı zamanlı çalışma imkânı da verilmektedir. Yönetici olma potansiyeline sahip çalışanların yetenek yönetimi uygulamaları ile belirlenmesi ve gelişimlerinin planlanması sağlanmaktadır. Kritik rollerin tespit edilmesi ile organizasyonel yedekleme kapsamında iş akışının sürekliliği sağlanabilmektedir. Bunların yanı sıra mentorluk uygulamalarıyla bilgi ve deneyimlerin yeni çalışanlara aktarılması da diğer kariyer uygulamaları kapsamında gerçekleştirilmektedir. Tüm Terfi süreçlerinde “Kariyer Masası” platformu ile, çalışanlar kariyer sürecinde aldığı ve alması gereken eğitim/sertifikaları, performans puanlarını sürekli takip edebilmekte ve gelişim fırsatlarından yararlanabilmektedir. Kariyer çalışmalarında şeffaf bilgi paylaşımı ve kişiye özel terfi geçerlilik tarihleri ile her ay terfi değerlendirmeleri yapılmaktadır. Bu sayede, değişen günümüz koşulları doğrultusunda belirli dönemlerde yapılan güncellemeler ile Albaraka Türk’te kariyer çalışmaları kurumun nitelikli personel hedeflerine ulaşılmasına ve çalışan memnuniyetine katkı sağlamaya devam etmektedir.
Süleyman Yigital
Albaraka Türk Eğitim ve Kariyer Yönetimi Müdürü