Katılım Bankalarında Dijitalleşme Stratejileri

Dergi 31.01.2022, 13:52 03.02.2022, 10:13
Katılım Bankalarında Dijitalleşme Stratejileri

Katılım bankacılığının sektör içerisindeki pazar payını artırması, büyük oranda etkin bir dijital dönüşüm stratejisine sahip olmasına bağlıdır. Ancak bu şekilde üstün bir müşteri deneyimi ve operasyonel verimlilik sağ- lanabilir, rekabet kabiliyetini artırılarak sürdürülebilir bir büyüme yakalanabilir. Uluslararası pazar araştırma şirketi Global Market Insight tarafından yapılan araştırmaya göre, dijital bankacılık pazarı 2026 yılına kadar piyasa değerini 12 trilyon doların üzerine taşıyacak. Dijital bankacılık pazarının günümüzdeki piyasa değeri ise 8 trilyon dolar olarak tahmin ediliyor. Bu araştırma 5 yıl gibi kısa bir sürede pazarın yüzde 50 büyüyeceği anlamına geliyor.

Geldiğimiz noktada Türkiye’deki katılım bankalarının dijital dönüşüm açısından gelişime açık olduğunu görüyoruz. Özellikle Büyük Veri ve Veri Analitiği, Yapay Zekâ (AI), Makine Öğrenimi (ML) ve Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), Blokzinciri ve Siber Güvenlik Uygulamaları gibi yeni nesil teknolojiler alanlarına daha çok odaklanılarak, insan kaynağı yetkinlikleri artırılarak ve müşterilerin dijital okuryazarlık oranını yükseltilerek katılım bankacılığının dijital dönüşüm yolculuğu başarılı bir şekilde devam ettirilebilir.
 

Vakıf Katılım Bilgi Teknolojileri ve Dijital Bankacılıktan Sorumlu Direktörü - Mehmet Bütün

İçeriği Katılım Finans 29. sayısında görüntüleyebilirsiniz. 

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@