İslami bankacılık birbiriyle rekabet ediyor

Analiz 26.05.2017, 00:43
İslami bankacılık birbiriyle rekabet ediyor

Şu anda dünya genelinde 300’den fazla münhasır İslam bankası var. Bu kurumlar Kuveyt’ten Lüksemburg’a kadar her yerde kurulmaya başladı. Rekabetçi ortam İslami finans piyasasını yukarı taşırken, İslami bankalar endüstrinin üstünde kalabilmek için stratejilerini yeniden kurguluyorlar. Geleneksel bankalar son yıllarda dijital bir devrim geçirirken, İslami bankalarda dijital altyapılarını geliştirerek kaynaklarını arttırdılar.

2017 anketlerine göre, İslami bankaların yarısından fazlası yeni dijital girişimlerde 5 milyon dolarla 20 milyon dolar arasında yatırım yapıyor. Bu dijital kanat, büyük bir genç nüfusa sahip olan Körfez  bölgesinde çok önemlidir. Yeni nesil teknoloji meraklılarının arasında akıllı telefon kullanımı şaşırtıcı bir artışla 98’e ulaştı ancak tüketicilerin yüzde 46’sı hala mobil bankacılığa erişmekte zorlandığını söylüyor. İslami dijital bankacılık deneyimi, müşteri beklentilerinin altında kalan islami bankalar, konvansiyonel rakipleriyle gerçekten rekabet etmek istedikleri takdirde tüketici katılım seviyelerini yükseltmek zorundadırlar.

Tüketiciler esnek ve mobil bankacılığı standart olarak talep etmeye başladıkça, İslami bankalar sadece şeriata uyumlu olmanın artık yeterli olmadığını anlamaya başlıyor. Gerçekten de, anket verileri, müşterinin dijital deneyimi ile bankanın geliri arasında doğrudan bir korelasyon olduğunu ve aynı zamanda İslami banka müşterilerinin % 81’inin dijital olarak daha güçlü bir bankaya geçiş yapmayı tercih edeceğini ortaya koyuyor. İslami bankaların bu dijital bankacılık tarafındaki net kârının % 50’sine kadar olan kısmı, 2017’de hızlandırmak için güçlü bir maddi teşvik ediliyor.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!

Gelişmelerden Haberdar Olun

@